fbpx

Cik izmaksā Facebook reklāmas speciālists? Vai jums tas ir nepieciešams?

Vēlaties reklamēt savu uzņēmumu, produktu, vai pakalpojumu Facebook? Esat gatavi to uzticēt speciālistam? Ja esat nolēmuši piesaistīt aģentūru, vai konsultantu, kas vadītu jūsu Facebook reklāmu procesu, ir svarīgi apzināties cik tas varētu maksāt un ko šī maksa sevī ietver.

Kamēr vien jūs neizvēlaties strādāt ar “lētajiem spečukiem“, rēķinieties ar to, ka kvalificēts, zinošs Facebook reklāmu speciālists jums neizmaksās diezko lēti. Protams, pastāv savi plusi un mīnusi algojot kādu, kurš jūsu vietā administrēs reklāmu darbību. Par to tad arī vairāk lasiet šajā rakstā. Izlasot to, jums noteikti radīsies lielāka skaidrība, kas turpmāk ļaus pieņemt pareizos lēmumus.

Lūk par ko būs šajā rakstā:
1. Cik aptuveni izmaksā Facebook reklāmu speciālista pakalpojums?
2. Ko sevī ietver Facebook reklāmu speciālista izmaksas?
3. Ar kāda tipa izmaksu modeļiem jūs varētu sastapties.

Tomēr vispirms, ļaujiet man jums sniegt atbildi uz globālo jautājumu…

Vai jums vispār ir nepieciešams šāda speciālista pakalpojums?!

Iespējams mana atbilde jūs nedaudz šokēs… tomēr vairums gadījumos šāds speciālista pakalpojums nemaz NAV nepieciešams. Tas vienkārši nebūs rentabli. Bet…

Ja jūs esat “mazais uzņēmējs”, pavisam iespējams, ka lielāko savu dienas daļu jūs pavadāt vienā skriešanā kārtojot dažādas ar uzņēmējdarbību saistītas lietas. Facebook reklāmas administrēšanai jums vienkārši nepietiek laika.

Jūs esat lasījuši par Facebook reklāmas iespējām. Kā tās var palīdzēt veicināt jūsu komercdarbību un izaugsmi. Tomēr, kur atrast papildus laiku, lai vēl apgūtu Facebook reklāmas?

Lūk šis ir brīdis, kad ir vērts piesaistīt speciālistu, kuram ir nepieciešamās zināšanas un kurš savu lielāko dienas daļu velta tieši Facebook reklāmu administrēšanai.

Facebook reklāmu var izveidot teju katrs, kuram ir profils šajā sociālajā platformā.

Tomēr daudzi lietotāji reklāmas apgūšanas procesā var iztērēt iespaidīgas naudas summas, tā arī nesasniedzot vēlamos reklāmas kampaņu rezultātus. Tas ir brīdis, kad cilvēki sāk neticēt Facebook reklāmu iedarbībai un atmet ar roku, vai arī saprot ka vaina ir darītājā un piesaista zinošākus prātus.

Oskars Skarnelis - Sociālo mēdiju speciālists (Facebook reklāma)

Neslēpšu, arī piesaistot speciālistu, sākotnējās izmaksas var būt ievērojamas. Reklāma teju vai nekad nav “lēta” pašā sākumā. Ir jātestē tirgus segments, reklāmas struktūra, auditorijas, rezultāti. Kad ir iegūti pirmie rādītāji no kuriem var mācīties, ir pienācis brīdis izanalizēt kritērijus un veidot jaunas, efektīvākas reklāmas. Piesaistot speciālistu jums ir jārēķinās ne tikai ar reklāmas budžetu, bet arī ar administratīvajām izmaksām un komisiju (gadījumos kuros ir aģentūras komisijas maksa). Līdz ar to, sākotnējās investīcijas var prasīt vairāk, nekā iecerēts.

Kad ir pareizais brīdis piesaistīt ārējos spēkus Facebook reklāmas administrēšanā?

Kad es (personīgi) saņemu pieprasījumus no kompānijām, es parasti izvērtēju šādus faktorus…

Vai viņi:

  • ir budžets, kuru atvēlēt reklāmas izmaksām, teiksim 3000 EUR/mēn. un vairāk;
  • ir izveidots sevi attaisnojošs pārdošanas ceļš (sales funnel).

Ja atbilde uz kādu no šiem augstāk minētajiem punktiem ir “Jā”, tad es apsveru domu iespējamai sadarbībai.

Image result for facebook ad

Ja potenciālajam klientam ir budžets vismaz 3000 EUR/mēn., taču vēl nav līdz galam izstrādāts pārdošanas ceļš (struktūra no produkta pozicionēšanas tirgū, līdz gala patērētāja pirkumam), tad man vismaz ir pārliecība par to, ka šim klientam kādā no posmiem neaptrūksies finanses. Savukārt, ja pārdošanas ceļš ir jau rūpīgi atstrādāts, tad es varu būt drošs par to, ka šis klients redzēs tūlītējus rezultātus.

Ja jūsu uzņēmumam ir ļoti saspiests reklāmas budžets un jūs raustāties par katru centu, tad ko es jums no sirds varu ieteikt.. “Nebrieniet ūdenī cerot, ka kājas paliks sausas!” Atrodiet iespēju, kā pašiem ienirt Facebook reklāmas zināšanu okeānos. Iespējams delfīnus neredzēsiet, taču kaut ko jau pabakstīsiet. Pēc tam jau varēsiet domāt, kā atrast lielāku budžetu, lai izvilktu labākus lomus speciālistu pavadībā.

Jebkurā gadījumā, ja jūs centīsieties apgūt Facebook reklāmas darbību pašu spēkiem, tas noteikti būs daudz ilgāks process. No otras puses, ja laiks ir jūsu sabiedrotais, tad lūdzu. Tā jūs ietaupīsiet izmaksas uz manu pakalpojumu, kas savukārt jums ļaus vairāk līdzekļus ieguldīt tieši pašā reklāmas budžetējumā (Citiem vārdiem vairāk naudas atdot Facebook’am).

Priekšzināšanas nav sliktas arī tad, ja jūs vēlāk tomēr nolemjat sadarboties ar mani, vai kādu citu šāda tipa pakalpojuma sniedzēju.

Ja būsiet paši pacentušies izveidot kādu reklāmu, būsiet redzējuši pašu procesu un paanalizējuši jau kaut kādus rezultātus. Sarunā ar speciālistu jums jau būs kaut kāds priekšstats, zināsiet kādus jautājumus uzdot un kādus labāk vairs neuzdot. Neliela izpratne par Facebook reklāmām dos jums arī priekšrocību “izzināt”, vai uzrunātais speciālists maz pats saprot par ko vispār ir runa. Nesmejaties, es personīgi esmu redzējis daudzus “pašpasludinātos GURU“. Ir patiesi amizanti vērot kaut vai tos pašus komentārus Facebook ierakstos, kur “gudrīši” dod savus “aplamos” padomus tiem, kas vispār neko nesaprot no šī lauciņa. Lūdzu (ja esat kāds no šiem gudrīšiem), beidziet to darīt, jo man sāk asarot acis!

Cik tad izmaksā Facebook reklāmas speciālista nolīgšana?

Es esmu redzējis ka ir spečuki, kuri prasa sākot ar 250 EUR/mēn., līdz pat 10 000 EUR+. Kāda velna pēc tik liela atšķirība, jūs prasīsiet? Ne tā!?

Image result for business roi

Ko jūs iegūsiet no 250 EUR/mēn. vērta speciālista un ko no 10 000 EUR/mēn.?

Ir vairāki faktori, kuri ietekmē cenu, šeit būs uzskaitīti daži no galvenajiem:

  • Cik liela ir konkrētā konsulta pieredze;
  • Cik sarežģīts ir pats projekts;
  • Kāds ir klienta atvēlētais reklāmas budžets;
  • Speciālista izveidotās reklāmas (ROI).

(Lūk daži cenas veidojošie modeļi)

Atšķirībā no daudziem citiem reklāmas veidiem, Facebook reklāmas atskaites ir ļoti pārskatāmas (melns uz balta). Ir ļoti vienkārši izanalizēt, vai izveidotās reklāmas uzstādītie mērķi ir sasniegti, vai nav. Tāpat ir arī ļoti pārskatāmas detalizētās pozīcijas, kas strādājis labāk, kas ne tik labi. Visbeidzot, vienmēr var izrēķināt reklāmas pienesumu attiecībā pret investīcijām.

Ja speciālista pakalpojums jums izmaksā 2500 EUR/mēn., šķiet padārgi, vai ne? Taču, ja šī reklāma jums katru mēnesi atnes 10 000 EUR/mēn. lielu peļņu? Šķiet tomēr baigi labais darījums, ne tā?

Bet, ja jūs katru mēnesi maksājat speciālistam 350 EUR un tas neatnes atpakaļ nekādu pienesumu kompānijas kasē, tad atbilde laikam tālu nav jāmeklē.. Nav diez ko veiksmīgs darījums!

Ko tad īsti Facebook reklāmu speciālists dara?

Dažādi speciālisti piedāvā dažādas administratīvās darbības. Viss atkarīgs no šo speciālistu spējām un jūsu vajadzībām. Daži speciālisti administrēs TIKAI jūsu Facebook reklāmas, kamēr citi piedāvās pilnu servisu. Proti, izveidot reklāmu, administrēs to, parūpēsies par e-pastu mārketingu, veidos pārdošanas ceļa struktūru, utt. No šīm niansēm tad arī ir atkarīga kopējā administrāciju cena. Der iegaumēt – jūs nevarat prasīt visu procesu no speciālista kurš prasa 250 EUR/mēn. (tas būtu absurdi), tomēr ne vienmēr ir garantēts, ka speciālists kurš prasa 1000 EUR to darīs. Iespējams viņam ir tik zvērīgas reklāmas, ka lētāk viņš vienkārši nevēlas pārdot savu pakalpojumu. Administrēt reklāmas un veidot pārdošanas struktūru, tās ir divas pilnīgi dažādas lietas!

Personīgi es vairāk cenšos strādāt ar tiem klientiem, kuriem ir nepieciešams izveidot un administrēt tikai pašas reklāmas. Tā teikt, pārdošanas ceļš viņiem jau ir izstrādāts iepriekš. Taču, neslēpšu, ka ir reizes, kad es pieņemu arī šo pilna spektra sadarbības modeli. “Kurš maksā, tas pasūta mūziku!

Redziet, Facebook reklāma, tā ir tikai tāda maza AISBERGA redzamā daļiņa.

Image result for business iceberg

Lai reklāma labi pildītu savu funkciju, tur ir vēl lērums citu saistošu faktoru. Ar savām zināšanām es protams varu pacensties pārdot arī “sū*u uz kociņa“, tomēr es jūtos brīvāk un komfortablāk, ja uz šī kociņa ir saldējums, jeb konfekte. Tāpēc, sarunās ar saviem klientiem es uzdodu daudz dažādu jautājumu, lai saprastu, cik tālu no realitātes viņi ir. Nav jēga maksāt naudu reklāmu speciālistam, ja vēl nav gatavs pats produkts, vai pakalpojums. Kā arī, nu negaidiet, ka jūsu reklāmai būs baigā atsaucība, ja bildes kuras vēlaties izmantot savās reklāmās ir fotografētas ar 20 EUR vērtu NOKIA telefonu.

Lielākā daļa Facebook reklāmas speciālistu:

  • Izveidos un administrēs jūsu Facbook reklāmas kampaņas, testēs tās un veiks nepieciešamo optimizēšanu;
  • Izveidos nepieciešamos reklāmas tekstus un vizuālo materiālu (ar jūsu līdzdalību / palīdzību);
  • Veiks auditorijas izpēti un atlasi;
  • Sasaistīs nepieciešamos sekošanas rīkus (Facebook pikseli, u.c.);
  • Sekos līdzi konvertācijām un ziņos par rezultātiem.

Daži Facebook reklāmu administrēšanas izmaksu struktūras piemēri

Tirgū ir potams sastopami dāžādi piedāvājumi, kā tiek noteikta reklāmas administrēšas cena. Šeit būs trīs populārākie:

1. IMPLEMENTĒŠANAS UN ADMINISTRĒŠANAS IZMAKSAS

Šis ir viens no populārākajiem modeļiem, šo pārsvarā izmantoju arī personīgi es pats. Katra jauna sadarbība ar klientu ir individuāla un prasa zināmu (implementēšanas) set-up periodu. Sākot no sadarbības uzsākšanas ar klientu, tehniskajiem iestatījumiem (pikselis), auditorijas izpēti un kampaņu vides sagatavošanu.

Lai jau sākotnēji viss tiktu izdarīts pareizi, tas prasa laiku, resursus un zināšanas. Tāpēc arī ir tā saucamā “set-up” maksa. Un lai kā jums tas nepatiktu, piedodiet, šī summa tiek prasīta uz priekšu un PUNKTS! Personīgi es, kā arī daudzi man zināmie amata brāļi un māsas ir sastapušies ar gadījumiem, kad tiek uzsākta sadarbība ar jaunu klientu un tā beidzās ļoti neveiksmīgi. Proti, prasu klientam: “Vēlaties reklamēt savu uzņēmumu, vai produktu Facebook?” Jā, saliec tur visu tikai! Izdari un beigās šis klients nolemj, ka tomēr paši visu darīs tālāk. Pakalpojums tomēr šķiet nedaudz par dārgu.

Nē draugi mīļie! Ja mēs (speciālisti) darām, tad mēs par to arī vēlamies saņemt atalgojumu. Mēs netaisām reklāmas ar “BOOST” pogu, mēs tās lipinām kopā no nulles, līdzīgi kā pavāri sagatavo ēdienu restorānos. No sākuma viss ir jāsagatavo un tikai tad var likt uz šķīvja, kur tas labi izskatās.

Kad ir izveidota tā saucamā sagatave, tad mēs ejam tālāk.

Šeit sākās pašu kampaņu modelēšana un uzturēšana (administrēšana). Par to tad arī tiek prasīta konkrētā mēneša maksa. Veiksmīga kampaņa prasa diezgan lielu vērību, kā piemēram:

  • Konstantu kampaņu monitoringu (uzraudzīšanu), lai redzētu, kas strādā un kas nē;
  • Nepārtrauktu dalīto testēšanu – izvēloties dažādas auditorijas un reklāmas materiālus;
  • Jaunu kampaņu un vizuālo materiālu veidošana / implementēšana;
  • Ziņojumu sagatavošana un rezultātu analīze.

Nereti var nākties rēķināties ar to, ka speciālisti prasīs priekšapmaksu arī par pirmā mēneša administratīvajām izmaksām (piesummējot tās klāt pirmajam set-up izmaksu rēķinam).

Ja kampaņa izveidota veiksmīgi un viss strādā kā nākas, tad speciālistam vairs neko baigi daudz nav jāņemas ap šo konkrēto kampaņu. Tik vien kā jāturpina tā uzraudzīt, lai pēkšņi kaut kādā brīdī tā neaiziet pa burbuli (kas dažādu faktoru dēļ mēdz gadīties!).

Turpretī, ja kampaņa nav diezko veiksmīga, tad speciālists ieguldīs kaudzi sava laika un enerģijas, (tā teikt, aisberga neredzamā daļa). Lai panāktu, ka šī kampaņa ir dzīvotspējīga.

Image result for marketing laboratory

Jūs to neredzēsiet, taču mēs (speciālisti) ar šīm kampaņām strādājam kā tādi mazi zinātnieki, veicot dažādus eksperimentus savās laboratorijās.

Tas ir arī iemesls, kādēļ jūs pārsvarā neredzēsiet šim amatam atalgojumu noteiktu stundu likmēs. Ir ļoti grūti aprēķināt cik daudz laika būs jāpavada pie vienas, vai otras kampaņas.

2. PROCENTS NO INVESTĒTĀS SUMMAS

Nākamais izplatītākais modelis ir (parasti šo piekopj lielākas mārketinga aģentūras, kas sadarbojās ar lieliem klientiem). Administrācijas maksa tiek ņemta kā aprēķināts procents no kopējā reklāmās investētā budžeta. Ir kompānijas un individuālie speciālisti, kuri ņem fiksēto maksu (administratīvie izdevumi) + procentu. Ir arī tādi gadījumi kad procentuālais aprēķins jau iekļauj administratīvos izdevumus.

Wordstream PPC
Neliels “piemērs” kā tas izskatās aprēķinā.

Šis modelis nodrošina speciālistus pret tiem gadījumiem, kad klients (parasti īstermiņā) izdomā palielināt savu reklāmas budžetu. Darba paliek vairāk, līdz ar to, vadoties pēc šī modeļa, arī apkalpošanas izmaksas tiek palielinātas. Ir redzēti gadījumi, kad klients vienojās par konkrētu summu mēnesī, atrunājot ka ka investēs tikai 5000 EUR katru mēnesi, te pēkšņi uz Ziemassvētkiem vēlas palielināt budžetu uz 15000, bet jūs taču saprotat, mainās arī darba specifika, vai ne? Lūk, tāpēc ir procentuālā likme.

3. APMAKSA BALSTĪTA UZ REZULTĀTIEM

Šis ir viens varens sadarbības modelis, kuru es pēdējā laikā sastopu diezgan bieži. Modelis, kurā speciālistam maksā tikai tad, ja tiek ģenerēti kaut kādi rezultāti.

Šis ir perfekts sadarbības modelis no klienta skatu punkta, jo šeit pa lielam nav nekāda riska.

Šo modeli visbiežāk var novērot kā piedāvājumu, kurš nāk no jaunajiem censoņiem. Līdz ar to, ka viņiem vēl nav baigās zināšanas un klientu portfelis arī ir pašvaks, tas ir veids, kā viņi cenšas piesaistīt jaunus klientus.

Personīgi es šajā neko ļoti izdevīgu neredzu (abos krastos), paskaidrošu kāpēc.

Pirmkārt – tas uzreiz parāda to, ka speciālists vēl gluži nevar saukties par speciālistu, jo nav pārliecināts par savu darba ražīgumu.

Otrkārt – ne vienmēr viss ir atkarīgs no paša speciālista. Lai reklāmai būtu labs rezultāts, visam kas stāv aiz šīs reklāmas ir jābūt TOP līmenī. Gan produktam, gan pārdošanas komandai, gan klientu atbalsta komandai, utt. Nereti reklāmas administrējošie cilvēki ir bez jebkādas teikšanas. Šeit mēs atkal atgriežamies pie NOKIA telefona un produkta “uz kociņa

Galvenais algojot speciālistu ir pārliecināties par to, ka jūsu pusē viss ir sakārtots. Kā arī par to, ka speciālists tiešām zina, ko dara un kas jādara!

Pirms tiek uzsākta sadarbība. Precizējiet lūdzu gan savā uzņēmumā, kādi būs jūsu darbības plāni, gan arī noskaidrojiet, kāds ir speciālista redzējums. Gadījumā, ja pēc pirmā mēneša jums nebūs nekādu rezultātu, jums būtu labi saprast, kāds ir tālākais virzības plāns. Ko mainīsiet savā pusē, ko darīs reklāmas administrējošais speciālists.

Svarīgi arī saprast šādu punktu –

pie neveiksmīgas reklāmas ne vienmēr ir vainīga pati reklāma. Papētiet kas notiek jūsu (klienta) pusē. Iespējams jāpamaina vīzija, pieeja, produkts, klienti, lokācija, u.c. lietas. Varbūt jāmaina kopējā stratēģija.

Image result for business strategy

Iedošu jums piemēru – To pašu primitīvāko.. Jūs tirgojat saldējumu. Vēlaties reklamēt savu uzņēmumu Facebook. Ir taču skaidrs, ka ziemas mēneši nav tas labākais periods, kad gaidīt superīgāko produkta noietu, ne tā? Tāpēc varbūt ziemā vajag iepazīstināt potenciālo klientu ar saviem vasaras plāniem un laicīgi sagatavoties “aktīvajai” sezonai. Nevis censties pa visām varītēm ziemā iztirgot savus krājumus. Padomājiet par stratēģiju pirmajā plānā!

Kopsavilkumam – Labs Facbook reklāmu speciālists var būt fantastisks pienesums un investīcija jūsu komercdarbībai. Ja ar šāda speciālista palīdzību jūs varat atraisīt savas sasietās, darba pilnās rokas un tas vēl jums atnes papildus peļņu, “DIVI ZAĶI AR VIENU ŠĀVIENU”! Tomēr, kā jau minēju sākumā, pārliecinieties par to, ka jūs esat izpildījuši mājas darbu, sagatavojuši auglīgu augsni šādam atzaram. Ja neesat gatavi, tad labāk nogaidiet. Kā es bieži mēdzu teikt…

Jebkura pieredze ir pieredze, taču pozitīvā tomēr ir un paliek pozitīvā!”

/Skarnelis/

Ja tomēr izlasot šo rakstu esat sapratuši, ka vēlaties reklamēt savu uzņēmumu, produktu, vai pakalpojumu Facebook … Droši, spied šeit un sazinies ar mani, esmu vienmēr atvērts jaunām un patīkamām sadarbībām!

Un protams saites uz citiem noderīgiem resursiem:

Apmeklētāji lasīja arī šos rakstus

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Vēlies uzzināt kā PIESAISTĪT vairāk klientuS?

Mani iknedēļas padomi Tev noteikti noderēs, pieraksties!