fbpx
Kobe Bryant - Copyright:Andrew D. Bernstein/ Bernstein Associates,Inc.

“R.I.P. Kobe Bryant” Kādam traģēdija, kādam citam – bizness!

Nav pagājušas pat 24 stundas kopš šausminošā paziņojuma ASV medijos par to, ka helikoptera avārijā bojā gājis elitārais NBA kluba Los Angeles Lakers basketbolists Kobe Bryant (Black Mamba). Par to tagad raksta teju vai katrs medijs un sporta ziņu centri. Tomēr, neskatoties uz to, ka šī ziņa lasītājiem tiek pasniegta kā traģēdija, daudzi šo notikumu steidz izmantot arī kā iespēju piepelnīties.

“RIP Kobe Bryant – Black Mamba – Tribute – In our Memory”

Šie augstāk ir karstākie atslēgas vārdi, kas uz šodienu atrodami tādās tirdzniecības platformās, kā eBay.com un Etsy.com. Kāpēc?

Tāpēc, ka mēs dzīvojam kapitālismā un digitālo rīku laikmetā. Es varu derēt, ka lielākā daļa no jums, par šo traģēdiju uzzināja nevis no kāda tiešā medija, bet gan no savu draugu, paziņu “ierakstiem” kādā no sociālajiem portāliem (Facebook, Instagram, TikTok, utt.). Tas tiek “pāršērots” ik minūti un vēl kādu laiku tā būs.

Sociālie tīkli mūsdienās savukārt ir ļoti liels “trigeris”, kurš izsauc mūsos dažādas emocijas, tai skaitā arī dažādas darbības. Tas nav mans izdomājums, tas ir reāli pierādījies fakts daudzu gadu garumā. Kā tikko cilvēki uzzina, ka kādam no viņa elkiem, pretī dzimšanas datumam nu liekams arī dzišanas gada skaitlis, tā pēkšņi asinis sāk ritēt straujāk.

Tieši šīs emocijas mūsos (cilvēkos) raisa vēlmi “būt daļiņai no šī notikuma un pieķert kādu kripatiņu no vēsturiskā brīža tuvāk sev pašiem.” Es šo novēroju gan tad, kad pasauli pāršalca ziņa par Maikla Džeksona aiziešanu, gan pēc Šūmahera kritiena. Tādu piemēru ir milzums. Cilvēkiem šādas ziņas raisa atmiņas, viņi pēkšņi sāk meklēt vairāk informācijas, ieslīgst nostaļģijā, skatās video rullīšus un visādi citādi cenšas vēl reizi būt tuvāk savam elkam.

Tas ir galvenais iemesls, kādēļ šādus notikumus izmanto arī mūsdienu biznesa pasaule, pārdevējs nekad neguļ! Kādam tas varētu šķist savtīgi, tomēr, jūs taču visi zināt teicienu: “Ja būs pieprasījums, vienmēr būs arī piedāvājums!”. Tieši tā arī ir. Es pats teju vai katru dienu apmeklēju lielākās pārdošanas platformas, #eBay, #Amazon, #Etsy un vēl daudzas. Es to daru tāpēc, ka mani interesē, kas ir aktuāls, kas tirgū “karsts”, smeļos idejas un zināšanas. Un protams, mani pilnībā nepārsteidz notiekošais arī uz šodienu.

Jau pirmajās 24 stundās šīs tirdzniecības platformas piesātinās ar Kobe Bryant atslēgas vārdiem. Nav runa par precēm, kuras tur tiek izvietotas katru dienu, vairāku gadu garumā. Es runāju tieši par pēdējo ziņu. Traģisko helikoptera avāriju un basketbolista bojāeju. Ķīnas, ASV un citu valstu pārdevēji ļoti naski ir izveidojuši dažādu atribūtiku. Piemiņas zīmes, apdrukātus apģērbu modeļus, uzlīmes, plakātus un daudz ko citu. Tos visus sasaistot ar emocionālo (R.I.P.) Rest In Peace saukli.

Apskatot eBay.com tirdzniecības platformu, uz brīdi, kad rakstu šo rakstu saskaitīju aptuveni 2200 aktīvu sludinājumu piedāvājumus. No kuriem pēdējo 24 stundu laikā veiksmīgi realizēti jau 104 darījumi. No tiem (apskatīju tikai pirmo lapu – 50 darījumus), apgrozījums aptuveni $2640. Daudz, vai maz, spriediet paši. Tomēr es runāju par pašu faktu. Tātad, kaut kāds pieprasījums pēc tā ir.

Tieši tāpat, kā tas notiek tirdzniecības platformā eBay, līdzīga situācija ir apskatāma arī tirdzniecības vietnē Etsy.com. Šeit gan sludinājumu ir krietni mazāk, jo kā zināms Etsy ir klasificēta kā vietne, kurā drīkst tirgot tikai pašdarinātas “handmade” preces, rokdarbus. Daudzi pārdevēji gan māk šo klasifikatoru apiet, taču ne par to ir stāsts. Lūk, zemāk redzamas aktuālākās preces par un ap basketbolistu, pēc manis jau izvēlētajiem atslēgas vārdiem.

Iekš Etsy es gan baigi neiedziļinājos realizētajos darījumos. Kopumā mans mērķis bija tikai apskatīties, vai tur maz kaut kas ir publicēts šajā sakarā. Jā, ir. Tātad, tas apliecina to, ka šī tendence nekur nav pazudusi un būs aktuāla vienmēr.

Starp daudzajiem sludinājumiem es pamanīju arī dažus pārdevējus, kuri savām precēm bija uzlikuši virsrakstu “Not selling anything today, just posting for a tribute” (Neko nepārdodu, publicēju tikai lai izrādītu cieņu). Man gan pašam šis īsti nešķiet baigais “cieņas” izrādīšanas gājiens, jo ar savu “profesionālo-kretīnismu” es tajā tik un tā saskatu mārketinga kampaņas gājienu. Tomēr, lai nu paliek. Ja kāds to uzskata par cieņas izrādīšanu, tad lai tas tā būtu.

Lasītāj – Kāds ir Tavs skatījums uz šo manis aprakstīto situāciju? Vai uzskati, ka šādi rīkoties (pārdot preces ar kādas tikko “aizgājušas” slavenības atribūtiku ir necienīgi?

Vai varbūt uzskati, ka šis ir perfekts veids kā “papildus nopelnīt”? (No sērijas, ja jau ir pieprasījums, kāpēc nepiedāvāt?). Vai varbūt Tev ir kāds cits viedoklis šajā sakarā? Droši ieraksti to komentārā zem šī raksta, man būs interesanti to palasīt.

Lai izdevusies darba diena, nedēļa, mēnesis, gads! /Skarnelis/

Apmeklētāji lasīja arī šos rakstus

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Vēlies uzzināt kā PIESAISTĪT vairāk klientuS?

Mani iknedēļas padomi Tev noteikti noderēs, pieraksties!